Взаимодействие на ЛАМИКТАЛ таблетки 25 мг * 28, LAMICTAL tablets 25 mg * 28 с J05AE06 - лопинавир (lopinavir)
Това взаимодействие е умерено клинично значимо. При възможност избягвайте комбинациите! Изключение са случаите, когато се налага лечение поради специфични нужди.
Една от активните съставки на ЛАМИКТАЛ таблетки 25 мг * 28, LAMICTAL tablets 25 mg * 28 е "N03AX09 - ламотригин (lamotrigine)" която взаимодейства с "J05AE06 - лопинавир (lopinavir)" по следният начин:
Коригиране на дозата: едновременното приложение с лопинавир/ритонавир (lopinavir/ritonavir) може да намали серумните концентрации на ламотрижин (lamotrigine). Механизмът на действие е посредством увеличен клирънс поради индукция на глюкуронирането на ламотрижин в черния дроб. При проучване със здрави доброволци лопинавир/ритонавир намалява серумните концентрации на ламотрижин с около 1/2.
Приложение: когато ламотрижин се добавя към съпътстваща терапия, съдържаща ензим-индуциращи агенти без валпроат, началната доза на ламотрижин трябва да бъде 0,6 мг/кг/ден в две отделни дози (пациенти на възраст от 2 до 12 години) или 50 мг/ден (пациенти над 12-годишна възраст) за първите 2 седмици. Началната доза трябва да се удвои за следващите 2 седмици, след което се увеличава от 1,2 мг/кг/ден или 100 мг/ден на всеки 1 до 2 седмици, колкото е необходимо и в зависимост от поносимостта.
Обичайната поддържаща доза е 5 до 15 мг/кг/ден (до 400 мг/ден) при деца до 12-годишна възраст и 300 до 500 мг/дневно (400 мг/ден за лечение на биполярно разстройство) при пациенти над 12 години.
Пациентите трябва незабавно да уведомяват лекуващия си лекар, ако получат влошаване на контрола върху припадъците или повишени странични ефекти. Необходимо е да се направи преоценка на всички антиепилептични средства, преди да се правят промени. Ако се преустанови терапията с ензим-индуциращи агенти, полуживота на ламотрижин може да се удължи и да се наложи коригиране на дозата. За пълна информация относно дозирането на ламотрижин, фармацевтите трябва да се придържат стриктно към листовката на продукта.